In de zomer ben ik begonnen met het verkopen van accessoires bedoeld voor je haar. Deze accessoires droeg ik tijdens het rijden van wedstrijden. Zelf was ik altijd op zoek naar leuke artikelen om mijn (wedstrijd)setjes mee af te maken. Hierbij kwam ik vaak tot twee conclusies: 1. De accessoires die ik in mijn hoofd had waren lastig te vinden en 2. de accessoires die ik vond waren erg prijzig. Ik vond dat dit anders zou moeten kunnen en ben mij daarom gaan verdiepen in de markt hiervan. Binnen zeer korte tijd had ik een leverancier gevonden en een aantal dagen later lagen mijn eerste artikelen op de deurmat. Deze heb ik toen op mijn Facebookpagina gezet en binnen de kortste keren waren de producten uitverkocht, ik kreeg alleen maar leuke reacties! Toen ik tot de conclusie kwam dat dus meer mensen belang hebben bij deze producten, bestelde ik wat vaker en de producten gingen iedere keer als warme broodjes over de toonbank. Omdat ik zelf een groot bereik wilde opbouwen, besloot ik om mijn eigen Facebook pagina te maken. Ik gaf de pagina de naam: Rider & Competition. Naar mijn idee omschreef dit precies de doelgroep van mijn producten: Ruiter(/amazone) & wedstrijd. In februari van het jaar 2019 is Rider & Competition officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

 

In het begin bestond mijn assortiment vooral uit verschillende haaraccessoires (met als topproduct de clip-in donut) en een aantal speldjes voor op het jasje. Toen ik besloot dat ik wilde dat mijn artikelen gepromoot werden door mensen zodat mijn naam bekender zou worden, heb ik een sponsoractie gehouden op Facebook waarop enorm veel reacties kwamen. Inmiddels zijn er tot op heden (eind 2019) diverse wisselingen geweest in het sponsorteam. Momenteel sponsor ik Rowi Pille, Kimberly Pap en Yasmin Westerink.

 

 

Momenteel haal ik nog steeds veel plezier uit het verkopen van de producten. Het is inmiddels veel meer dan enkel wat haaraccessoires en speldjes voor op het jasje. Meer keuze uit producten met verschillende kleuren en opties maakt dat er voor ieder wel wat te vinden is.

 

 

Social Media is erg belangrijk voor Rider & Competition, het visitekaartje van het bedrijf. De Socials zijn altijd up-to-date, er worden hier om de zoveel tijd leuke (win)acties gehouden en met een volgers aantal van totaal (Instagram en Facebook) ruim 5000, bereik ik veel mensen met mijn berichten.

 

 

Mijn doel was en blijft het verkopen van luxe, exclusieve en betaalbare accessoires bedoeld voor de paardensport. Ik hoop dat ik hier nog lang mee door kan gaan!